El muntatge expositiu de les catifes del Museu Deu permet contemplar aquesta col·lecció d’una manera del tot original, ja que les catifes se situen sota el terra de vidre que les conserva. Així, el visitant les contempla mentre hi passeja per sobre.
El fons d’art del Museu Deu inclou 67 catifes, encara que només s’exposen les més destacades (42), de diferents mides, materials i temes iconogràfics.
La col·lecció de catifes del Museu Deu, la majoria de les quals són del segle XIX, està formada per catifes d’ornamentació i catifes d’oració, caracteritzades, aquestes últimes, per representar el nínxol (conegut a l’Orient amb el nom de mihrab) de les mesquites. Tradicionalment, aquest tipus de catifes són usades pels musulmans per resar. El fidel situa la catifa amb elmihrab dirigit a la Meca; i tot seguit es flexiona situant les mans als extrems de la catifa i el cap enmig del mihrab.
S’exposen catifes realitzades a Qom que és una important ciutat persa considerada un centre de pelegrinatge islàmic, ja que hi ha el sepulcre de Fàtima, germana del vuitè imam Ali Riza. També es mostren catifes de la província persa de Hamadan, on hi havia antigament una ciutat molt important, que era una de les majors productores de catifes. Altres catifes són de l’antiga regió del Turkmenistan, que actualment comprèn diferents repúbliques d’Àsia central. Les tribus turcmanes que poblaven l’est del Caspi i el sud del mar d’Aral eren les que realitzaven les catifes. Algunes són de la capital de la província de Khorasan, Mashad, la ciutat més sagrada de Pèrsia, on es troba enterrat el vuitè imam i on els tallers verticals tenen una gran tradició en la fabricació de catifes grans.
Les catifes del Museu Deu són de llana i de seda, brodades amb fils de plata i d'or. La majoria presenten un camp central envoltat per una franja principal que, alhora, es troba delimitada en ambdós costats per franges secundàries més estretes. En el camp del disseny el més freqüent és el medalló central, mentre que els motius i les decoracions són diversos: escenes de cacera, cartutxos que contenen cites religioses, llums penjants, arbres plens d’animals, motius florals, etc.
La col·lecció de bacines del Museu Deu està formada per un conjunt de 124 peces, encara que en aquest espai només es mostren 31 bacines de llautó, aproximadament dels segles XVI i XVII, de procedència alemanya.
Antigament les bacines eren usades per recollir l’almoina donada pels fidels en les celebracions religioses. Normalment aquests objectes litúrgics servien com a plats de captiri, encara que també s’usaven com a plats baptismals, com a plats d’extremunció i com a peces civils de decoració d’escuts heràldics.
Les bacines també són conegudes com a dinanderies, ja que tenen el seu origen a la Vall del Mosa, principalment a la ciutat belga de Dinant-sur-Meuse, on van començar a realitzar-se a final del segle X. Segles més tard van passar a fabricar-se a Alemanya. A partir del segle XV, a causa de la decadència dels tallers de Dinant, molts artesans van emigrar i van difondre el seu treball per Europa. La tipologia de les bacines es va mantenir sense canvis al llarg dels segles: plats circulars de mida gran i poca profunditat, amb una vora motllurada i de forma còncava.
Quant a la decoració, cal comentar que contenen sanefes vegetals, gallons i inscripcions, i sovint s’hi observen fórmules de benedicció que envolten el medalló central. La imatge del medalló és habitualment una àmplia representació iconogràfica (sant Jordi, sant Cristòfol, la Immaculada, Adam i Eva, l’anyell místic, els raïms de la terra promesa, Samsó lluitant amb el lleó, etc.) Al Museu Deu també hi ha bacines, el tema del medalló central de les quals no és de tipus sacre, sinó que contenen sirenes, cérvols, motius florals i una imatge de Ciceró, entre d’altres.
Seria interminable descriure les 148 obres que componen la col·lecció formada per creus processionals, reliquiaris de peu, navetes, safates, faristols, calzes, canadelles, piquetes d'aigua beneïda, copes, copons, encensers, hostiers, sagraris, crismeres, veracreus, gerres, llums votius i portapaus, entre altres peces de plata dels segles XVI, XVII i XVIII. Aquests objectes van néixer per tal d’acostar l’home a la divinitat, per tal de crear un vincle íntim entre el missatge del cristianisme i el fidel que, sovint, queda absort contemplant la bellesa i l’esplendor de les seves manifestacions artístiques.
Les vitrines de la sala mostren dues creus processionals, sis navetes, dos calzes, una copa, una crismera, un píxide, dues culleres i un hostier, és a dir, un conjunt de setze peces de plata, avui desvinculades del seu sentit litúrgic, que es mostren com autèntiques obres d’art.